איך בוחרים מעצבת פנים

הבחירה במעצבת פנים מהווה בחירה משמעותית בכל פרויקט של שיפוץ ובנייה וטעות יהיה לחשוב שמדובר במותרות. בבחירת מעצבת פנים חשוב להכיר ולדעת למה להתייחס.

מעצבי פנים הם אנשי מקצוע המתמחים בתכנון עדכני ופונקציונאלי של החללים אותם אנו משפצים או בונים, וזאת תוך התייחסות לצרכי הלקוחות ובצורה שתביא אותם ליהנות מהחללים, אשר ישרו בהם אווירה נעימה ובטוחה ויקלעו לטעמם.

מעצבת פנים שהיא גם אדריכלית - שתי ציפורים במכה

קיים שוני מהותי בין מעצבת פנים לאדריכל. לאדריכל האחריות על פרויקט השיפוץ או הבנייה מבחינה הנדסית, כשלמעצב הפנים יש אחריות על הניראות של התוצאה, וזאת בחפיפה מלאה ביניהם. חשוב להכיר שיש פעמים שמעצבי פנים הם בעלי הכשרה באדריכלות, פועל יוצא מתוכנית הלימודים אותה עברו. הדבר מהווה יתרון בולט עבורנו, כלקוחות, בסיטואציה בה איש המקצוע מחזיק בשני כובעים משמעותיים לפרויקט השיפוץ או הבנייה וכך האתגרים ההנדסיים והעיצוביים משתלבים יחדיו, ללא סיטואציה לא נעימה בה יכול להיווצר מצב ששירות של שני אנשי מקצוע יוליד לנו שתי תזמורות שאינן מנגנות בהרמוניה.

יתרון נוסף בבחירת מעצבת פנים שהיא גם אדריכלית הוא בכך שהמעצב מכין גם את כל סט התוכניות הדרושות עבור בעלי המקצוע, כולל תוכניות הריסה, אינסטלציה, חשמל, נגרות, תאורה, גבס וכו'.

האם אנו מתחברים לסגנון העיצוב שמביא איתו מעצב הפנים

המגוון הרחב שקיים כיום בעולם העיצוב מאפשר לנו לברור בין מגוון רחב של מעצבי פנים, כשכל אחד מהם מביא עמו סגנון עיצוב ייחודי ו"אני מאמין" משלו. ברגע שנתפנה לבחור באיזה מעצבת פנים נרצה, חשוב שקודם נגדיר לעצמנו את סגנון העיצוב לו אנו מתחברים. ברגע שנגדיר זאת לעצמנו נוכל בעצם לברור בחתך עמוק את מעצבי הפנים הרלוונטיים לנו.  

לאחר שנשארנו עם רשימה מצומצמת יותר של מעצבי פנים, הרלוונטיים לסגנון לו אנו שואפים, ניתן בעצם להעמיק טיפה יותר בשונות והייחודיות של כל מעצבת פנים. בדיקה זו הינה קלה ונוחה וכיום כמעט לכל מעצבת פנים יש אלבום רחב של פרויקטים אותם השלים ושמהם ניתן להתרשם במסגרת הפלטפורמות הדיגיטליות השונות ברחבי האינטרנט. שיחה עם מעצב הפנים תחדד לנו שאלות נוספות הנוגעות לעיצוב, כמו גם האפשרות לקבל הצעות עיצוביות נוספות שלא חשבנו עליהן.

תנו משמעות לחיבור האישי

חשוב להכיר בעובדה שהעבודה מול מעצב הפנים שנבחר תהיה אינטנסיבית וממושכת מאוד, ולכן קיימת חשיבות רבה לחיבור האישי שניצור עם איש מקצוע זה, ולבטח שעיסוקו נוגע למאפיינים עיצוביים, שיש בהם להעניק ולבטא מאוויים רגשיים הנוגעים לחלל בו נבלה שעות רבות מידי יום.

החיבור האישי צריך לקבל ביטוי ברמת האמון הבסיסי ביותר שאנו נותנים באיש המקצוע, כמו גם האמון בראייתו המקצועית את הדברים. מעבר לכך חשוב שהחיבור האישי עמו יאפשר לנו להרגיש בטוחים ולא להירתע. שנרגיש נוח לבוא ולומר את אשר על לבנו, לבטח אם יש דברים שאנחנו לא מרוצים מהם בתהליך, ובכך לקבוע ולקבל החלטות גם אם הן אינן מתמזגות עם ראייתו של מעצב הפנים.

הסכם עבודה ואופן התשלום

חשוב עד מאוד להתעקש על הסדרת אופן יחסי העבודה והתשלומים תחת הסכם מסודר המחייב, כמובן, את שני הצדדים. בחוזה חשוב לציין את כל מה שסוכם עם מעצב הפנים. מה מקבלים, מה התמורה שתשולם למעצב ובאילו תנאים. מה רמת הסמכויות וגבול האחריות, לוחות הזמנים,או כל היבט או נושא אחר שיש וחשוב שיהיה מובן ויעלה על הכתב.

אהבתם? - שתפו...