עיצוב נורדי סקנדינבי

הסגנון הנורדי בעיצוב פנים, הידוע גם כסגנון סקנדינבי, הוא אחד מהסגנונות המובילים והאהובים בעולם העיצוב המודרני. מקורו במדינות סקנדינביה - דנמרק, נורווגיה, שוודיה, פינלנד, ואיסלנד, והוא מתאפיין בפשטות, מינימליזם, ושימוש בחומרים טבעיים. הסגנון פותח בתחילת המאה ה-20 והגיע לשיאו בשנות ה-50 וה-60, כחלק מתנועת המודרניזם ותגובה לתנאי האקלים הקשים ולאור הטבעי המועט בצפון.

הסגנון הנורדי נולד מתוך רצון ליצור סביבות מגורים חמימות, מזמינות ופונקציונליות, שיחזקו את הקשר לטבע וימקסמו את השימוש באור הטבעי. הוא מבקש להתמודד עם האתגרים הייחודיים של האקלים הסקנדינבי דרך עיצוב שמשלב נוחות ואסתטיקה, תוך שמירה על פשטות ונקיון קווים. בנוסף, הסגנון מעודד שימוש במרחב הפנימי בצורה אפקטיבית וחכמה, ללא עומס מיותר של רהיטים או פריטי עיצוב.

מאפיינים כמו צבעים בהירים ונייטרליים, שימוש בעץ בגוונים טבעיים, וקווים נקיים ומינימליסטיים, כולם תורמים לתחושת רוגע ופתיחות. השילוב של פונקציונליות עם אסתטיקה מינימליסטית יוצר סביבה של פשטות ויופי, שבה כל פריט ואלמנט נבחר בקפידה ומשרת תפקיד ברור.

בשנים האחרונות, הסגנון הנורדי הפך לפופולרי ברחבי העולם והוא משמש מקור השראה למעצבים ולבעלי בתים רבים. הוא נתפס כסגנון המסמל את השאיפה לחיים מאוזנים ובריאים, תוך שמירה על קשר חזק לטבע ולאיכות הסביבה. הקדמה זו מציבה את הבמה לדיון מעמיק יותר על הסגנון הנורדי, ההיסטוריה שלו, האלמנטים המרכיבים אותו, והדרכים בהן ניתן ליישם אותו בעיצוב הפנים של הבית.

פינת אוכל מעוצבת בסגנון נורדי. הדמיה.
פינת אוכל מעוצבת בסגנון נורדי. הדמיה.

היסטוריה והשפעות

הסגנון הנורדי בעיצוב פנים, שהתפתח במדינות סקנדינביה בתחילת המאה ה-20, משקף יותר מכל את התפיסה החברתית והתרבותית הייחודית לאזור זה. הוא עוצב על ידי שילוב של גורמים היסטוריים, תרבותיים וטבעיים שהפכו אותו לאחד הסגנונות המובילים בעיצוב המודרני.

היסטוריה

בראשיתו, הסגנון הנורדי נוצר כחלק מהתנועה המודרניסטית, אשר שאפה להביא לפשטות ולפונקציונליות בעיצוב. המודרניזם, שפרח באירופה בתחילת המאה ה-20, קידם עקרונות של שימוש בחומרים חדשים, טכנולוגיה חדשנית, ועיצוב שמשרת את האדם. התנועה הנורדית לקחה את העקרונות הללו והוסיפה להם גוון מקומי, ששיקף את הקשר החזק לטבע, את הצורך להתמודד עם תנאי אקלים קשים, ואת המחויבות ליופי פשוט וטבעי.

השפעות תרבותיות

התרבות הסקנדינבית, המתאפיינת באהבה לטבע, בפשטות ובקהילתיות, השפיעה רבות על הסגנון הנורדי. הסקנדינבים ראו בחשיבות רבה את השילוב של האדם עם הסביבה שלו, וזה מתבטא בבחירת החומרים הטבעיים ובשימוש הנרחב באור טבעי בעיצוב הפנים. עוד, הדגש על פונקציונליות ונגישות נובע מערכי השוויון והדמוקרטיה השורשיים בחברה הסקנדינבית.

השפעות טבעיות

תנאי האקלים הקשים של סקנדינביה, עם חורפים ארוכים וחשוכים וקיצים קצרים ובהירים, השפיעו על השימוש הרב באור טבעי בעיצוב הפנים. המטרה הייתה ליצור סביבה בהירה וחמימה שתגרום לתחושת נוחות וביתיות. השימוש בחומרים טבעיים, כמו עץ, אבן, וצמר, משקף את הקשר העמוק לטבע שמאפיין את החברה הסקנדינבית.

תקופת השגשוג

בשנות ה-50 וה-60, הסגנון הנורדי זכה להכרה בינלאומית, בעיקר בתערוכות עיצוב במילאנו ובניו יורק. עיצובים נורדיים הפכו לסמל למודרניזם ולאיכות, והם נחשבו לחדשניים בשימושם בחומרים ובטכניקות ייצור. עיצובים אלה הדגישו את הערכים של פשטות, איכות, וקשר לטבע, והפכו למודל לחיקוי ברחבי העולם.

השפעה עכשווית

בשנים האחרונות, הסגנון הנורדי חזר לחזית הבמה בעולם העיצוב, כשנראה כי הערכים שהוא מייצג מדברים ללבם של אנשים ברחבי העולם. השאיפה לפשטות, לחיים מאוזנים ובריאים, ולקשר חזק יותר עם הטבע, הופכת את הסגנון הנורדי לרלוונטי ומושך מאוד בעידן הנוכחי.

היסטוריה זו והשפעותיה של התרבות והטבע הסקנדינביות על הסגנון הנורדי מספקות הקשר עשיר ומורכב להבנת הסיבות לפופולריות ולאהדה הרחבה שהסגנון זוכה להן ברחבי העולם.

תמונה המדגימה משרד ביתי נוח וחמים המעוצב בסגנון נורדי. הדמיה.
תמונה המדגימה משרד ביתי נוח וחמים המעוצב בסגנון נורדי. הדמיה.

מרכיבים עיקריים בעיצוב נורדי

הסגנון הנורדי בעיצוב פנים מבוסס על מספר מרכיבי מפתח שמעניקים לו את האופי הייחודי והמודרני שלו. המרכיבים הללו כוללים שימוש באור טבעי, צבעים פסטליים ונייטרליים, חומרים טבעיים, ריהוט עם קווים נקיים, ועיצוב מינימליסטי המדגיש פונקציונליות.

אור טבעי

אחד האלמנטים החשובים ביותר בעיצוב נורדי הוא השימוש המרבי באור טבעי. בשל החורפים הארוכים והחשוכים במדינות סקנדינביה, ישנה חשיבות רבה לניצול אור היום למקסימום. חלונות גדולים, שטוחים ולעיתים אפילו קירות שלמים המורכבים מזכוכית מאפשרים לאור הטבעי לחדור ולהאיר את החללים הפנימיים.

צבעים פסטליים ונייטרליים

הסגנון הנורדי מעדיף פלטת צבעים בהירה ונייטרלית, המקנה תחושת רוגע, פתיחות ואוויריות. צבעים כמו לבן, אפור בהיר, צבעי עץ טבעיים ופסטלים רכים משמשים כבסיס לעיצוב החלל, ולעיתים קרובות משולבים עם נגיעות צבע בהירות יותר ליצירת נקודות דגש.

חומרים טבעיים

השימוש בחומרים טבעיים הוא עמוד תווך בעיצוב הנורדי. עץ, אבן, צמר, וזכוכית הם חלק מהחומרים הנפוצים ביותר. העץ משמש לריהוט, לרצפות ולפרטי עיצוב, והוא מביא עימו תחושת חום וקרבה לטבע. השימוש בחומרים אלה מדגיש את החיבור לטבע, את הקיימות ואת האהבה לפשטות.

ריהוט עם קווים נקיים

ריהוט בסגנון נורדי מאופיין בקווים נקיים, מינימליסטיים ופונקציונליים. התכנון שואף לשלב בין יופי לנוחות, תוך כדי שמירה על פשטות המראה. הריהוט לרוב יהיה נמוך, עם צורות גאומטריות בסיסיות, ומודגש בחומרים טבעיים כמו עץ, מתכת וזכוכית. פריטים אלה נועדו להשתלב בחלל באופן הרמוני ולא להכביד עליו.

עיצוב מינימליסטי ופונקציונלי

המינימליזם והפונקציונליות הם לב הסגנון הנורדי. העיצוב מתמקד בשימושיות ובנוחות, תוך כדי שמירה על פשטות וקלות בחלל. החדרים מעוצבים כך שכל פריט משרת מטרה, ואין יתר על המידה של פריטי דקורציה. השילוב של פונקציונליות עם פשטות לא רק מקנה תחושת סדר וניקיון, אלא גם מעצים את התחושה של מרחב פתוח ואווירי.

הקשר לטבע

הקשר לטבע משחק תפקיד מרכזי בעיצוב הנורדי, לא רק בשימוש בחומרים טבעיים אלא גם בהבאת גווני הטבע שבחוץ לפנים הבית. צמחייה פנימית, פריטי עץ בגוונים טבעיים, וציורי נוף משקפים את הרצון ליצור אווירה בה הגבולות בין הבית לטבע החיצוני מטושטשים. השימוש במוטיבים טבעיים ובפריטים שמבוססים על צורות מהטבע מוסיף עומק וחמימות לעיצוב.

פתיחות ואוויריות

עיצוב נורדי מבקש ליצור חללים פתוחים ואוויריים. התכנון הפנימי מעודד זרימה חופשית של אור ואוויר בכל החלל, תוך שמירה על פונקציונליות ונוחות. החללים מוגדרים בקווים נקיים ופשוטים, עם מעט מחיצות או חפצים שמפריעים לזרימה. הדגש על פתיחות מקנה לבית תחושת מרחב, ומאפשר לדיירים לנוע בחופשיות ולהרגיש חלק מהסביבה המקיפה אותם.

בסיכום, הסגנון הנורדי בעיצוב פנים מבטא תפיסה שלמה של חיים, המשלבת פונקציונליות, פשטות, וחיבור עמוק לטבע. המרכיבים הראשיים הללו יוצרים סביבה מזמינה, חמימה ומרגיעה, שמדגישה את היופי בפשטות ובקיימות.

חדר שינה רגוע המעוצב בסגנון נורדי. הדמיה.
חדר שינה רגוע המעוצב בסגנון נורדי. הדמיה.

עקרונות עיצוביים בסגנון נורדי

הסגנון הנורדי בעיצוב פנים מונחה על ידי עקרונות ברורים שמעניקים לו את הזהות הייחודית והאפילו קסומה שלו. אלו עקרונות עיצוביים שמשקפים לא רק את האסתטיקה החיצונית, אלא גם את התפיסות העמוקות יותר של חיים פשוטים, פונקציונליים וקרובים לטבע.

מינימליזם ופשטות

המינימליזם מהווה את הלב של הסגנון הנורדי. התכנון מתמקד בהסרת כל מה שמיותר ולא פונקציונלי, תוך שמירה על פשטות הן בצורה והן בתוכן. פשטות זו מתבטאת בקווים נקיים, במבנה הרהיטים ובפריטי עיצוב, וכמובן בפלטת הצבעים המוגבלת. המטרה היא ליצור חלל שנעים לשהות בו, שאינו עמוס ומציע תחושת מרחב ואוויריות.

קשר לטבע

הסגנון הנורדי משקף את החיבור העמוק של החברה הסקנדינבית לטבע. זה מתבטא לא רק בבחירת חומרים טבעיים כמו עץ, אבן, צמר וזכוכית, אלא גם בשילוב של פריטי דקור שמשקפים את הטבע, כמו צמחים פנימיים ואלמנטים עם טקסטורות טבעיות. הקשר לטבע משדר תחושת רוגע ופשטות, ומעניק לחלל אווירה חמימה ומחבקת.

פונקציונליות

כל פריט בעיצוב הנורדי נבחר וממוקם בקפידה עם דגש על פונקציונליות. העיצוב מתמקד בשימושיות ובנוחות של המרחב, כאשר כל פריט משרת מטרה מוגדרת. זה כולל ריהוט מותאם לחיי היומיום, אחסון חכם ונגיש, ותכנון מרחבי שמאפשר זרימה טבעית בתוך הבית.

סובלנות ונגישות

הסגנון הנורדי חוגג את השוויון והנגישות בעיצוב. הרעיון הוא ליצור סביבות מגורים שכל אחד יכול להרגיש בנוח בהן, ללא קשר לגיל או ליכולת פיזית. זה מתבטא בבחירת רהיטים נמוכים, פתרונות אחסון נגישים ובפריטי עיצוב שמתאימים לכלל.

אותנטיות ואישיות

למרות הדגש על מינימליזם ופונקציונליות, הסגנון הנורדי גם מעודד ביטוי אישי ואותנטיות. השילוב של פריטים וינטג' או יצירות אמנות ייחודיות מאפשר לדיירים להוסיף נגיעה אישית ולהביא את הסיפור האישי שלהם לחלל.

העקרונות העיצוביים הללו משקפים את השאיפה לחיים הרמוניים ומאוזנים, שבמרכזם נוחות, פשטות וקשר עמוק עם הטבע. הם מנחים את הדרך ליצירת סביבה חמימה ומזמינה, שבה האדם והסביבה שלו חיים בהרמוניה.

בית המעוצב בסגנון ארכיטקטוני של אלוור אלטו. הדמייה.
בית המעוצב בסגנון ארכיטקטוני של אלוור אלטו. הדמייה.

דוגמאות מובילות בעיצוב נורדי

הסגנון הנורדי בעיצוב פנים הוא לא רק תיאוריה אלא מומש בפרויקטים רבים ברחבי העולם. דוגמאות אלו מדגימות את האפשרות ליישם עקרונות עיצוביים באופן שמשלב יופי, פונקציונליות וחיבור לטבע. כאן נציג מספר פרויקטים מובילים שהם דוגמא לעיצוב נורדי מוצלח.

בית אלטו (Alvar Aalto House) בהלסינקי, פינלנד

ביתו של האדריכל הפיני המפורסם אלוור אלטו בהלסינקי משמש דוגמא נהדרת לעיצוב נורדי. הבית, שתוכנן ונבנה בשנות ה-30, מציג שימוש בחומרים טבעיים כמו עץ ואבן, ומתאפיין בקווים נקיים ופתוחים המאפשרים זרימת אור ואוויר. פנים הבית מוצפים באור טבעי ומעוצבים בפשטות ובסגנון מינימליסטי.

וילה מאיראה (Villa Mairea) בנורמקו, פינלנד

אחד הפרויקטים החשובים של אלוור אלטו, וילה מאיראה משקפת את רוח העיצוב הנורדי במיטבה. הווילה מבטאת שילוב של חומרים טבעיים, עיצוב פנים פתוח ואווירי, והתמקדות בפונקציונליות. השימוש בעץ בפנים ובחוץ, החלונות הגדולים המאפשרים כניסת אור רב, וההתמזגות עם הנוף הטבעי מסביב, כל אלה מחזקים את הקשר לטבע המאפיין את הסגנון הנורדי.

ריהוט עיצובי מבית היוצר של ארנה יעקובסן

ארנה יעקובסן (Arne Jacobsen), האדריכל והמעצב הדני, הוא אחת הדמויות המרכזיות בעיצוב הנורדי. כיסא הברבור (Swan) וכיסא הנמלה (Ant) שלו הם דוגמאות לשילוב של פונקציונליות ואסתטיקה מינימליסטית. הכיסאות עוצבו עם קווים נקיים וחומרים איכותיים, והם משקפים את השאיפה ליופי פונקציונלי.

מוזיאון לואיסיאנה לאמנות מודרנית, דנמרק

מוזיאון לואיסיאנה, שוכן לחופי הים בדנמרק, הוא דוגמה נפלאה לאדריכלות נורדית. המוזיאון מאפשר השקפה לתוך הנוף הטבעי דרך חלונות גדולים, ומשתמש בחומרים כמו עץ וזכוכית ליצירת חללים פתוחים ומוארים. העיצוב משלב בין אמנות לטבע, ומציע חוויה אסתטית וחושית עשירה.

דוגמאות אלו מדגימות את היכולת של הסגנון הנורדי להתאים למגוון פרויקטים ולשלב בין פונקציונליות, אסתטיקה וקשר עמוק לטבע. בין אם מדובר בבתים פרטיים, רהיטים עיצוביים או מוסדות ציבוריים, העיצוב הנורדי מצליח ליצור סביבה חמימה, פונקציונלית ומעוררת השראה.

בית המעוצב בסגנון ארכיטקטוני של וילה מאיראה. הדמיה.
בית המעוצב בסגנון ארכיטקטוני של וילה מאיראה. הדמיה.

השפעות ומגמות עכשוויות בעיצוב נורדי

הסגנון הנורדי בעיצוב פנים השפיע וממשיך להשפיע על מגמות עיצוב רבות ברחבי העולם. הוא אינו מתבטא רק באופן שבו אנשים מעצבים את בתיהם, אלא גם באופן שבו מותגים ומעצבים מתייחסים לעיצוב מוצר, אדריכלות, ואף לאופנה. בשנים האחרונות, ניתן לזהות מספר מגמות עכשוויות המשקפות את ההשפעה הרחבה של הסגנון הנורדי.

קיימות וחזרה לטבע

אחת ההשפעות הבולטות של הסגנון הנורדי היא הדגש על קיימות ושימוש בחומרים טבעיים וממוחזרים. המודעות לסביבה ולצורך בהגנה עליה הובילה לשימוש רב יותר בעץ ממקורות בר-קיימא, במוצרים עשויים מחומרים ממוחזרים ובטכניקות ייצור שמזהמות פחות. זהו הד המשך טבעי של הקשר העמוק של הסגנון הנורדי לטבע.

חללים פונקציונליים ומודולריים

בעידן בו מרחבי מגורים נהיים קטנים יותר, הצורך בפתרונות עיצוב פונקציונליים ומודולריים גדל. הסגנון הנורדי, עם הדגש שלו על פשטות ופונקציונליות, מציע פתרונות עיצוב שמאפשרים למקסם את השימוש בחלל הקיים. ריהוט שניתן להתאמה, שימוש בחללים מתחת למדרגות או בקירות לאחסון, ויצירת אזורים רב-תכליתיים הם דוגמאות לכך.

מיזוג בין סגנונות

בשנים האחרונות ניכרת מגמה של שילוב בין הסגנון הנורדי לסגנונות אחרים, כמו הסגנון הבוהמי, המודרני המיד-סנטורי, או אפילו נגיעות של סגנון אקלקטי. התוצאה היא חללים שמשלבים את הפשטות והפונקציונליות של העיצוב הנורדי עם חום, צבעוניות וטקסטורות מגוונות.

טכנולוגיה ועיצוב נורדי

השילוב של טכנולוגיה בעיצוב הפנים הופך לנפוץ יותר, והסגנון הנורדי מציע גישה אלגנטית לאינטגרציה זו. מוצרים טכנולוגיים עם עיצוב נקי ומינימליסטי, שמשתלבים בחלל באופן כמעט בלתי נראה, מדגימים את האפשרות לשמור על אסתטיקה נורדית תוך כדי הטמעת פונקציונליות טכנולוגית.

הסגנון הנורדי, במהותו, מעודד חיים שמתמקדים בפשטות, בנוחות ובקשר לטבע. ההשפעות והמגמות העכשוויות שהוא מציע משקפות את הרלוונטיות המתמשכת שלו לעולם המודרני, ואת היכולת של הסגנון להתאים ולהשפיע על מגוון תחומים בעיצוב ובחיי היומיום.

שילוב של עיצוב נורדי במרחב מודרני. הדמיה.
שילוב של עיצוב נורדי במרחב מודרני. הדמיה.

עצות ליישום עיצוב נורדי בבית

העיצוב הנורדי, עם הדגש שלו על פשטות, פונקציונליות, וחיבור לטבע, יכול להיות נקודת מוצא מצוינת למי שרוצה ליצור בביתו אווירה חמימה, מוארת ומזמינה. הנה מספר עצות שיעזרו לכם להביא את הסגנון הנורדי אל פנים ביתנו.

הקדישו תשומת לב לאור טבעי

נצלו את האור הטבעי ככל הניתן. הקפידו על חלונות נקיים ושקופים, שימוש בוילונות דקיקים או שימוש מועט בוילונות כדי לאפשר לאור הטבעי לחדור לתוך הבית. בחרו בצבעי קיר בהירים שיבהירו את החלל וישקפו את האור.

בחרו בפלטת צבעים נטורלית ונייטרלית

צבעים נייטרליים כמו לבן, אפור בהיר, צבעי חול וגווני עץ יוצרים את הבסיס האידיאלי לעיצוב נורדי. אפשר להוסיף נגיעות צבע באמצעות פריטי דקור או טקסטילים כדי להוסיף חמימות ועניין.

השתמשו בחומרים טבעיים

חומרים כמו עץ, אבן, צמר וזכוכית מוסיפים טקסטורות טבעיות ומעניקים חום לחלל. ריהוט מעץ מלא, רצפות עץ, שטיחים מצמר ופריטים דקורטיביים מחומרים טבעיים יכולים להוסיף רבות לתחושת הנוחות בבית.

בחרו בריהוט עם קווים נקיים ופשוטים

ריהוט בעל קווים נקיים, פונקציונלי וללא עיטורים מיותרים הוא מרכיב מרכזי בעיצוב נורדי. נחפש פריטים שמשלבים יופי עם נוחות, כמו כיסאות בעלי עיצוב מינימליסטי אך נוחים לישיבה, ושולחנות קפה עם קווים חדים ונקיים.

יצירת חללים פונקציונליים ואורגניים

הקפידו על ארגון וניקיון בחלל. פתרונות אחסון חכמים ומודולריים יכולים לעזור לשמור על מראה מסודר ונקי, תוך הבטחת נגישות ונוחות שימוש.

חיבור לטבע

הביאו את הטבע פנימה באמצעות שילוב של צמחייה ביתית, אלמנטים עץ, או אפילו נופים טבעיים באמצעות אמנות וצילומים. זה יוצר תחושה של רוגע ושלווה, ומגביר את הקשר שלנו לסביבה החיצונית.

דגש על איכות ולא על כמות

נבחר בפריטים איכותיים שיחזיקו מעמד לאורך זמן במקום לרכוש פריטים רבים וזולים. עיצוב נורדי מעדיף את האיכות והבר-קיימות של החומרים, ולכן כדאי להשקיע בפריטים שיביאו ערך מוסף לבית.

ליישם את הסגנון הנורדי בבית דורש תשומת לב לפרטים ולאיכות, אך התוצאה היא סביבה מזמינה, מרגיעה ומלאה באור ובחיים. עם הזמן, נלמד להעריך את היופי הנמצא בפשטות ובפונקציונליות של העיצוב הנורדי.

תמצית העיצוב הנורדי בחלל מודרני. הדמיה.
תמצית העיצוב הנורדי בחלל מודרני. הדמיה.

סיכום: הסגנון הנורדי בעיצוב פנים - פשטות, פונקציונליות, וחיבור לטבע

הסגנון הנורדי בעיצוב פנים, עם המאפיינים הייחודיים שלו של פשטות, פונקציונליות וחיבור עמוק לטבע, הוא לא רק עניין של אסתטיקה אלא ביטוי של תפיסת עולם. הוא מציע גישה לעיצוב המחברת בין האדם לסביבתו, משקפת כבוד לחומרים ולמלאכת היצירה, ומבקשת ליצור חללים שבהם נעים לחיות.

העיצוב הנורדי מעודד שימוש באור טבעי, בחומרים טבעיים ובצבעים נייטרליים, תוך כדי שמירה על קווים נקיים ופונקציונליות. זהו סגנון המדגיש את היופי שבפשטות ומאפשר לדיירי הבית להרגיש שהם חלק מהסביבה הטבעית שמסביבם.

במהלך השנים, הסגנון הנורדי השפיע על מגמות עיצוב רבות והוא נמצא בתהליך רציף של התפתחות. הוא מסוגל להשתלב עם סגנונות אחרים, להתאים לצרכים משתנים ולעמוד באתגרים של עידן המודרני, כולל צורך בקיימות ובשימוש חכם במרחבים קטנים יותר.

למרות השורשים הסקנדינביים שלו, הסגנון הנורדי הפך לבינלאומי בזכות העקרונות האוניברסליים שלו. הוא מוכיח שעיצוב פנים יכול להיות גם יפה וגם פונקציונלי, ושהשקט והרוגע שהוא מביא עימו יכולים להעשיר את חיינו היומיומיים.

בעידן שבו הבית הפך למרכז החיים שלנו יותר מתמיד, הסגנון הנורדי מציע פתרונות עיצוב שמעניקים לנו לא רק יופי אסתטי אלא גם תחושה של מקום, שקט נפשי וחיבור לטבע. הוא מזמין אותנו לחיות באופן שמכבד את הסביבה ואת עצמנו, וליצור סביבה שבה כל פריט וכל פינה בבית משדרת חמימות, נוחות וביתיות.

העשרה נוספת

הצעות למקורות שיכולים לשמש כנקודת התחלה לחקר נוסף בנושא עיצוב נורדי:

ספרים:

"The Scandinavian Home: Interiors Inspired by Light" מאת Niki Brantmark – סקירה של עיצובים פנים בהשראת האור הסקנדינבי.

"New Nordic Design" מאת Dorothea Gundtoft – ספר המציג את הטרנדים החדשים בעיצוב הנורדי.

אתרים ובלוגים:

My Scandinavian Home – בלוג המציע השראה לעיצוב הבית בסגנון נורדי.

Nordic Design – אתר המציע מאמרים, תמונות והשראות לעיצוב נורדי.

כתבי עת ומגזינים:

"Elle Decoration" – מגזין עיצוב שלעיתים קרובות מציג פרויקטים וטרנדים בסגנון נורדי.

"Architectural Digest" – מגזין אדריכלות ועיצוב המציג לעיתים פרויקטים עם השפעה נורדית.

”הגעתם הביתה. Welcome Home“
מאיה קדם, מעצבת פנים
מאיה קדם
מעצבת פנים
אהבתם? - שתפו...