טיפים לעיצוב חדרי בנים

במקרים ובהם ישנו הצורך לעצב חלל של חדרי ילדים המיועדים לבנים, יהיה מדובר ברוב המקרים במספר אלמנטים שמעצבי הפנים יתקלו בהם בכל פעם מחדש. אז איך בעצם חשוב לפעול בטרם נתפנה לעצב חדר ילדים לבנים במשפחה? ישנם מספר טיפים שיש וחשוב שתכירו.

שבו עם הבנים. העלו רעיונות יחד

עוד בטרם נפגשתם עם מעצב הפנים שלכם, שבו קודם כל עם הבנים. בדקו מולם מה הם יאהבו שיהיה בחדר שלהם, מהם הצרכים העיקריים שלהם מהחדר (יש ילדים שירצו שהחדר יהווה עבורם חלל להכנת שיעורי בית ושינה בלבד ואחרים ירצו שהחדר שלהם יאפשר להם להזמין אליו חברים למשחק), האם יש איזה סגנון עיצובי שאליו הם מתחברים, מהם הצבעים שנעימים להם ואילו רהיטים חשוב להם שיהיו בחדר בנוסף לבסיסיים.

בתוך אותה שיחה חשוב כמובן להבהיר לילדים שיש לעמוד במסגרת התקציב וכשבתוך אפשרותם לבחור ולהשפיע את עיצוב החלל, קיים גם מקומם של ההורים להחליט ולתת את המילה האחרונה.

בחירת קונספט

המלצתם של מעצבי פנים רבים היא לבדוק עם הילד, באותה שיחה מקדימה, מהו הקונספט העיצוב הכללי אליו הילד שואף. בחלק מהמקרים יהיה מדובר בקונספט הקשור לים (למשל – ילדים שתחביבים העיקריים נוגעים לספורט ימי ובילוי בחוף הים), קונספט של חלל ומדע, מראה אורבני או כל דבר אחר המגיע מהילד שלכם. לילדים המתקשים לבחור בקונספט אחד וברור ניתן כמובן להתמקד סגנון עיצובי שאליו הם מתחברים וזאת תוך שימוש בדוגמאות לחדרים מהם הם יכולים להתרשם.

הקונספט הנבחר על ידי הילד הוא זה שיכול להכתיב אחר בחירת האלמנטים בעיצוב החדר. בבחירה של קונספט ימי ניתן לצבוע חלק מהקירות בכחול וכמובן לעשות שימוש במדבקות קיר (אותן חשוב להדביק אך ורק על קירות שנצבעו קודם) ובהם ציורים ותמונות של אלמוגים, בעלי חיים ימיים, תמונות נוף של ים ועוד.

צביעת הקירות

ההמלצה היא לרוב בבחירה של שלושה עד ארבעה צבעים לחדר, כשקיימים מספר אפשרויות לשלבן יחד. אחת מהאפשרויות היא בהשארת קיר אחד בצבעו הניטרלי כשקיר אחר יצבע בצבע דומיננטי. אפשרות נוספת נוגעת ל"אומברה" – שילוב של מספר צבעים מאותו הגוון בדרגות בהירות שונות לאורך פאת קיר החדר. האפשרות השלישית היא צביעה של חלק מהקיר עד לנקודה מסוימת, כשבחלק העליון שנשאר "פנוי" ניתן לצבוע ולשלב בו צורות גיאומטריות.

בחדרי בנים בגילאים היותר צעירים בוחרים הורים ומעצבי פנים רבים להקדיש קיר אחד בחדר לצביעה וקשקוש באמצעות גירים. מדובר על קיר שיש לצבוע בשחור, כשהחלק העליון שלו מאפשר צביעה ומחיקה של חומר גירי.

שימוש בתחביב כאקססוריז

יש פעמים ותחביבם של הבנים כוללים ציוד רחב וגדול שאותו ניתן להפוך לאקססוריז בולט בחלל החדר ובכך לאפיין את החדר ותחביביו של אותו ילד. ילדים אשר פעילותם הספורטיבית כולל גלישת גלים או סנובורד יכולים לתלות לראווה את הגלשן שלהם לאורך אחת הקירות כשבאחת מפינות החדר ניתן להוסיף מדף עם מדליות וגביעים בהם זכה הנער בתחרויות. לנערים אשר מנגנים בגיטרה ניתן ליצור באחת מפינות החדר, וזאת תוך שילוב של תאורה ממוקדת, סטנד לגיטרה עם כיסא ורמקולים. 

אהבתם? - שתפו...