עיצוב פנים ברחובות

מבט על סמל העיר רחובות מגלה הרבה אודותיה. עיר שבה ניתן למצוא עד היום שטחי גידול של פרדסים וזאת לצד מסגרות לימוד מהמובילות בישראל. ייחודה של עיר כפר זו יש בה להוות חלק מאופי עיצוב השכונות והבתים בתחומה.

רחובות – רקע

רחובות מהווה את אחד מהישובים הוותיקים בישראל והיא הוקמה עוד בשנת 1890 באמצעות עולים יהודים מפולין. ב-1914 מנתה רחובות כ-955 תושבים בלבד והיא הוכרזה כעיר רק ב-1959.

העיר מתגאה להיות זו ובה נמצאים מכון ויצמן למדע והפקולטה החקלאית של האוניברסיטה העברית. אלמנט נוסף שמייחד עיר זו היא שטחי הפרדסים הרבים שהיו בעבר בתחומה שהלכו והתמעטו עם השנים, אך עדיין מהווים חלק סמלי וכזה שאפיין את התושבים בעיר לאורך עשרות שנים.

סמל העיר רחובות כולל בתוכו מגן הרלדיקה ובו מצויים שני תפוזים תלויים מתוך ענף ומגן דוד קטן, צילום של מיקרוסקופ וספר פתוח. לסמל מצורף פסוק מספר בראשית: "וַיִּקְרָא שְׁמָהּ רְחֹבוֹת… כִּי… הִרְחִיב ה' לָנוּ".

סמל העיר והאלמנטים בו נבחרו בכדי לסמל את רחובות כעיר שהיוותה מקור לעשיית פרי ההדר בישראל, עיר המדע וכישוב הרואה בתחום החינוך תחום בעל חשיבות רחבה ומשמעותית.

ספרייה כמרחב לימודי מעוצב, נוח ופרקטי

רחובות, הכוללת בתוכה כפי שהזכרנו, שני מרכזי לימודים בולטים בישראל מביאה עימה כר רחב של תושבים מתחום האקדמיה אשר שואפים לגור בקרבה למוסד הלימודי שלהם. בבתים רבים של אותם אנשי אקדמיה ואף במרחבי העבודה שלהם בתוך אותם פקולטות קיימים מרחבי לימוד וקריאה המאפשרים לאנשי האקדמיה ולסטודנטים ליהנות מחלל נוח, שקט, נעים ופרקטי שבו ניתן לאכסן בצורה מסודרת ונעימה לעין ספרים רבים, לכלול מרחבי קריאה, עמדות עבודה על מחשב, חדרי עבודה רחבים וכו'.

מעצבי פנים ברחובות והסביבה זכו לא פעם בפרויקטים בהם קיבלו על עצמם לעצב לאותם מסגרות לימודיות, כמו גם לאנשי אקדמיה מרחובות והסביבה, חללי העבודה שכללו בתוכם ספרייה תוך תשומת לב לאופן אחסון כמות רבה של ספרים. מדובר בפרויקטים שבהם זוכים מעצבי הפנים להביא מתוך עולמם שלהם, כמו גם חוויתם האישית להכיר באלמנטים ורעיונות בתחום עיצוב הפנים על מנת לעצב חללי ספריה ועבודה נוחים ומהנים.

ספריות מעוצבות

הצבה של ספריה רחבה בחלל מהווה דרך לאפיין את החדר ואופיו. לאורך השנים מעצבי פנים לרוב עמלו על עיצוב פנים של ספריות בבתים של המגזר הדתי, כשחלל זה הפך עבור המשפחות והקהילה כסמל סטטוס של ממש. עם השנים, הפך תחום עיצוב הפנים של ספריות לפופולרי גם בקרב משפחות חילוניות ובתוכן גם אצל תושבי רחובות המגיעים מתחום האקדמיה אך לא רק.

עיצוב פנים של ספריות כולל בתוכו מגוון רחב של אפשרויות אשר רחוקות עד מאוד מהעיצוב השבלוני והמסורתי של ספריות אותם אנו מכירים דרך המסגרות החינוכיות והציבוריות שם פגשנו לראשונה חללים אלו. בין היתר, ניתן כיום לעצב ספריות מפרופילים של אלומיניום דקים המייצרים מראה קליל ותעשייתי כאחד, לשלב לתוך חלל הספרייה מספר חומרים, בין אם אותו אלומיניום, המשולב עם חומרים מעץ, זכוכית ומתכת. בסיס של ספרייה המיוצר מעץ מעניק לחלל מראה תחושה ביתית, כשלבסיס זה ניתן להוסיף מתכת או זכוכית באמצעות שימוש בקווים אלכסונים ומעוגלים המעניקים מראה ייחודי, יוצא דופן וחדשני.

לסיכום

אין ספק שכל עיר משפיעה על עיצוב הפנים של בתי התושבים בה. מעצב פנים ברחובות יעריך מאוד את העיר, את ההיסטוריה שלה ואת מה שהיא כוללת היום ויוכל להביא את כל זה לידי ביטוי בעיצוב הפנים שיביא לדירות ובתים ברחובות.

אם אתם מחפשים מעצבת פנים ברחובות, אתם מוזמנים ללחוץ על הכפתור למטה, להשאיר את פרטיכם ומאיה תחזור אליכם בהקדם האפשרי.

אהבתם? - שתפו...