עיצוב על זמני – למה צריך להיזהר מטרנדים?

כמו בתחומים רבים וטובים גם בתחום עיצוב הפנים ישנה הסכנה של הגעת טרנדים רגעיים וברי חלוף אשר מביאים רבים לאמץ את אותם טרנדים, כשהם הופכים לאלמנט מרכזי בעיצוב החלל ונשארים שם גם בחלוף דקות התהילה שלהם.

מהם הקווים החשובים שצריכים להנחות אתכם?

כל מעצב פנים יאמר לכם שעולם עיצוב הפנים, כמו גם תחומים אחרים של עיצוב, מהווה תחום דינמי, מתפתח ומשתנה תדיר. בתוך עולם זה נולדים בתוך זמן קצר טרנדים רבים וזמניים שעד מהרה חולפים מן העולם. טרנדים אלו מהווים קריצה עבור אנשים רבים הלהוטים באופן רגעי אודות אותו טרנד חולף ובוחרים בו כאלמנט מרכזי ומשמעותי בעיצוב החלל שלהם.

חשוב להבין שכשאנו מתפנים לעצב את הבית שלנו, יחד עם מעצב הפנים, יש לתת ביטוי למה שאנו אוהבים ומתחברים אליו ולשים בצד את כל הגחמות העיצוביות התקופתיות שיש בהן, כאמור, להלהיב אותנו לרגע אחד או שניים ולחלוף במהרה. גם בתוך מה שאנו יודעים לומר בביטחון שנאהב לאורך זמן, ניתן כמובן לתת ביטוי למאפיינים עיצוביים מפתיעים ויוצאי דופן, אך עם זאת חשוב לא להגזים ולהשקיע באלמנטים גרנדיוזיים אשר רוב הסיכויים שימאסו עלינו במהרה ואז נמצא עצמנו חיים בחלל שבו תחושה שאינו מבטאת את מי שאנו באמת.

טרנדים חולפים? דוגמאות לא חסר

על מנת להמחיש את אותם טרנדים חולפים ניתן לחזור למספר דוגמאות שלבטח יעלו אצלם רבים חיוך. אחד מהטרנדים הבולטים בסוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90 היה טרנד "קירות השפריץ". מדובר על קירות הבתים אשר היו נצבעות בלבן כששטחן החיצוני היה בולט כלפי חוץ וזאת באמצעות בליטות המדמות צבע שעורבב יחד עם חול. השימוש ב"קירות השפריץ" נעשה גם בתקרות של חללים שהפכו בתים רבים לחלל המדמה כאילו נכנסנו לתוך מערת נטיפים. הרעיון מאחורי קירות אלו היה, כפי הנראה, הרצון להכניס מראה "מחוספס" לחלל על מנת לשבור את הקווים הנקיים שבו.

טרנד חולף זה יכול להוות דוגמה עד היום במקרים בהם מעצב פנים יתקל בלקוח שלו אשר להוט לעצב את כל קירות החלל בביתו תוך שימוש בצביעה של "קירות השפריץ" (תתפלאו, יש רבים שעד היום נשארו נאמנים לטרנד חולף זה) וזאת בשל שנתקל ברעיון זה בשיחה עם חבר או בסרטון ברשת האינטרנט.

לתוך אותו מראה "מחוספס" של הקירות יבין אותו אדם שעליו להתאים רהיטים בסגנון "מחוספס" ולהוסיף אלמנטים נוספים לחלל אשר יישרו קו עם הבחירה בטרנד. אם ולאחר מספר שבועות או חודשים תחלוף אותה התלהבות, שאותה ניתן לאפיין כרגעית בדיעבד, תקוע אותו אדם עם עיצוב פנים שאליו הוא לא מתחבר ואין הוא מרגיש בנוח, כשעל מנת להחליפו יצטרך להסיר "שפריץ" מקירותיו, להיפטר מהרהיטים שהשלימו את אותו מראה ולהשקיע הוצאה כספית רחבה על עיצוב מחדש.

בססו את עיצוב הפנים במגמות בסיס ברות חלוף

ברור שבסופו של דבר מעצבי הפנים ירצו לאפשר ללקוח שלהם לבטא את עצמם בתוך עיצוב החלל שמתאים להם. השאיפה היא כמובן לאפשר מקום לביטוי עצמי ייחודי, אך עם זאת לאפשר בסיס רחב ובו מגמות עיצוב ברות חלוף שעל בסיסן ניתן פעם בכמה שנים לאפיין ולשדרג את עיצוב הפנים.

אחת מאבני היסוד בעיצוב הפנים הוא השימוש בפרקט מעץ מלא. הפרקט הפך עם השנים לאפשרות רחבת בסיס והיא יכולה להתחבר הן לעיצוב מודרני בעל קווים נקיים והן להתמזג נהדר בתוך עיצוב כפרי. ביטוי לכך ניתן לראות ביכולתו של פרקט העץ להוות בסיס רחב גם בחללי משרדים רבים ששם עיצוב הפנים משתנה תדיר.

אהבתם? - שתפו...