8 טיפים לעיצוב חדר אמבטיה

חדר האמבטיה מהווה חלל נוסף בו אנו יכולים לזכות לכמה דקות של חסד ומנוחה לגוף לאחר יום עבודה מפרך. מדובר על חלל שאותו חשוב למצות בצורה המרבית וזאת כדי לאפשר לכל מי שעושה בו שימוש את הנוחות המרבית.

עיצוב חדר אמבטיה מעוצב משלב בין פונקציונאליות ליופי, תוך שימת דגש על חלוקה חכמה של המרחב, בחירה מוקפדת בחומרים ובצבעים, והתאמה אישית לצרכים ולטעמים של הדיירים. עיצוב אמבטיה דורש תשומת לב לפרטים כמו הארה נכונה, אחסון חכם ושילוב עיצובי של אלמנטים עכשוויים וקלאסיים כאחד, כדי ליצור חלל שהוא גם נוח וגם מעורר השראה.

חלק מהטיפים הנוגעים לעיצוב פנים חדר האמבטיה נוגעים לגודל החדר, כשבדירות רבות ניתן למצוא חדרי אמבטיה קטנים שעיצוב חכם שלהם יהפוך אותם לנעימים.

ביצוע הפרדות

בתכנון ראשוני והתחלתי של חלל האמבטיה יש לדאוג להפריד את השירותים מהאמבטיה והכיור כמה שניתן. הפרדה זו תאפשר לשני אנשים לעשות שימוש יחד בחלל האמבטיה ותאפשר חלוקה נעימה וראויה יותר.

מיקום האסלה

את האסלה בחלל האמבטיה רצוי למקם במקום שיהיה יחסית נסתר ולא מול הדלת, זאת אם הדבר מתאפשר כמובן. מומלץ לבחון האם אפשר למקם את האסלה מעבר לארון האמבטיה ובכך לאפשר תחושת פרטיות גדולה יותר. מבחינת תקנים, על האסלה להיות מרוחקת לפחות כ-40 ס"מ מאחד מצידי הקיר, כשיש חשיבות לשמור על מרחב קדמי של 75 ס"מ כשפחות מכך יוביל לתחושה צפופה ולא נעימה.

עיצוב חדר אמבטיה מודרני ואלגנטי, המאזן בין פונקציונליות לאסתטיקה, תוך שילוב של אלמנטים עכשוויים וקלאסיים. הדמיה.
עיצוב חדר אמבטיה מודרני ואלגנטי, המאזן בין פונקציונליות לאסתטיקה, תוך שילוב של אלמנטים עכשוויים וקלאסיים. הדמיה.

ארון האמבטיה

לארון האמבטיה משמעות רבה בקביעת סגנון עיצוב החלל. ארון סטנדרטי מבחינת הגודל אמור להיות בעומק של 47 ס"מ לפחות כשרוחבו המינימלי יהיה 60 ס"מ. חשוב כמובן להכיר בעובדה שככל שהארון גדול יותר כך יתאפשר אחסון רב יותר. יש כמובן לבחור ארון שיש בו האפשרות להתמזג יחד עם הכיור והסיפון שבחרנו לאמבטיה. ההמלצה היא על ארון עם מגירות לעומת דלתות למען נוחות מרבית.

עשו שימוש נבון באריחי ריצוף

אם סימנתם לעצמכם לעצב את חדר האמבטיה לפי העונה המועדפת עליכם ניתן לשלב את אותם צבעים על גבי אריחי הרצפה. את האריחים מומלץ לשלב יחד עם מראה נקי ומינימליסטי של אריחים גדולים בגוונים בהירים.

חדר אמבטיה קטן ומראות

בחדרי אמבטיה קטנים, שימוש במראות באופן אסטרטגי יכול להגדיל אופטית את החלל. מראה גדולה אחת או מספר מראות ממוקמות נכון יכולות לשקף את האור ולהביא לתחושת מרחב רחב יותר.

שימוש נכון בתאורה

בחדר האמבטיה הרצון הוא בתאורה אשר תעניק תחושה אינטימית ונעימה, כשמהצד השני נזדקק גם לתאורה פונקציונאלית, ישירה וממוקדת. אי לכך, יש לדאוג לפיצול המפסקים וכך נוכל להדליק בצורה נפרדת כל גוף תאורה לחוד. בין היתר יש לדאוג לתאורה מעל המראה לה מפסק משלה – תאורה זו צריכה להיות ממוקדת וישירה אשר שקועה קרוב לקיר ומדגישה את יופיו של האריח, אך לא מפזרת אור לשאר חלל האמבטיה.

התקנת תאורת LED סמויה יכולה לתת פתרון תאורה אסתטי וחסכוני באנרגיה. היא מאירה את החלל באור חם ומזמין, מדגישה פרטים ארכיטקטוניים ומוסיפה עומק ודרמטיות לעיצוב החדר.

עיצוב חדר אמבטיה מפואר ומזמין, עם שימוש בולט בצבע שחור, בשילוב של אלמנטים מודרניים ואלגנטיים, המציע חווית שימוש יוקרתית ונעימה. הדמיה.
עיצוב חדר אמבטיה מפואר ומזמין, עם שימוש בולט בצבע שחור, בשילוב של אלמנטים מודרניים ואלגנטיים, המציע חווית שימוש יוקרתית ונעימה. הדמיה.

אל תחששו מהצבע השחור

עיצוב חדר אמבטיה בצבע שחור היה מקור לחשש במשך שנים עבור רבים. זאת למול העובדה שמדובר בצבע מקטין שעל גביו ניתן להבחין בסימני האבנית. בשנים האחרונות נהפכו היוצרות ומעצבי פנים הפכו את השימוש בצבע השחור בחדרי האמבטיה כצבע בעל מוטיבים אלגנטיים ויוקרתיים. זאת בזכות מגוון של חומרי תעשייה חדשים בגווני שחור שאותם ניתן לתחזק בצורה קלה ויעילה הרבה יותר מבעבר. שימוש נבון של צבע שחור בחלל חדר אמבטיה מעוצב נחשב לייחודי ומקורי. יש בו ניחוח דרמטי המאפשר גם להדגיש באופן טוב יותר את התאורה בחלל ואף בשילוב של אלמנטים בהירים של לבן ואוף ווייט.

נישה בנויה לנוזלי רחצה

ברמת התכנון הראשוני של המקלחת עצמה מומלץ לעצב בתוכה נישה ייחודית בה ניתן להניח את נוזלי הרחצה השונים. נישות אלו בדמות שקעים בקיר או בצורת מדף או "כיסא" לאותם נוזלי רחצה, מעניקים מראה אסתטי ופרקטי. בכך מאפשרים למנוע את השימוש במעמדי השמפו השונים אותם אנו מוסיפים למקלחות. אלו מחלידים בתוך זמן קצר ומביאים אותנו לקדוח בקרמיקה.

לסיכום, עיצוב חדר אמבטיה אינו רק עניין של סגנון, אלא גם של תכנון מוקפד שמחבר בין יופי לפונקציונליות. השקעה בעיצוב מדוד ובחירה נכונה של חומרים יכולה להפוך כל חדר אמבטיה למקום שבו אנו מרגישים בנוח, מפנק ומוקף ביופי. זוהי הזדמנות ליצור פינת חמד אישית שתשרה עלינו שקט ורוגע בכל פעם שניכנס אליה.

אהבתם? - שתפו...