5 טיפים לעיצוב חדר ילדים

על מנת שנוכל להפוך את חדר הילדים בבית לחדר מזמין, נעים וכיפי חשוב להכיר במספר עקרונות מנחים הנוגעים לעיצוב הפנים של חלל זה וזאת בכדי שחדר הילדים יהפוך לחדר שלא משמש רק לשינה, אלא גם כמרחב נעים של משחק וכיף עבור ילדיכם.

עיצוב פנים של חדר הילדים הוא החלל שבו אנו כהורים ובעלי הדירה נשהה בו פחות לעומת חללים אחרים. ועדיין, מדובר בעיצוב פנים של חלל שחשיבותו לא פחותה משאר מקומות בבית.

דבר ראשון – בטיחות

עיצוב פנים של חדר ילדים הוא החלל שבו אנו כהורים ובעלי הדירה נשהה בו פחות לעומת חללים אחרים. ועדיין, מדובר בעיצוב פנים של חלל שחשיבותו לא פחותה משאר מקומות בבית.

מבחינת מיטת השינה של הילדים, חשוב להימנע מהצמדה שלה לקירות וזאת בשל העובדה שבעונת החורף הקירות פולטים קור. במקרים ובהם אין ברירה ומיקום המיטה הוא בצמוד לקיר, ניתן לעשות שימוש בראש מיטה תרמי מסביב למיטה אשר ביכולתו לבודד את הקור הנפלט מהקיר.

במקרים בהם מדובר בחדר ילדים משותף, ניתן כמובן לעשות שימוש פרקטי במיטות קומתיים,  אך יש לדאוג כמובן למיטות המאובטחות לקיר, כאלו המונעות נפילה, והעלייה למיטה העליונה קלה ונוחה.

מהם החומרים העדיפים?

חשוב שנבחר רהיטים לחדר הילדים להם עמידות ארוכת שנים, העשויים חומרים בעלי אורך חיים רב. מבחינת רצפת חדר הילדים, ההמלצה היא בפרקט אותו קל לתחזק ולנקות והוא מזמין יותר עבור ילדים אשר אוהבים להתמקם על הרצפה ולשחק יחדיו. במקרים ורצפת חדר הילדים עשויה מאריחי גרניט או קרמיקה, ההמלצה היא לשלב שטיח שעיר וצבעוני בכדי להפוך את המשטח לנעים ונוח עבורם.

מהם הצבעים העדיפים?

אם יש חלל בדירה שהוא אידיאלי לשימוש בקשת רחבה של צבעים זה חדר הילדים. ועדיין, חשוב ליצור עיצוב פנים בחדר הילדים אשר יאפשר לנו לשלב צבעים אותם ניתן להסיר בקלות ויעילות. על בסיס הצבע האחיד של הקירות ניתן לשלב כיום ציורי קיר ומדבקות צבעוניות. בנושא זה חשוב לשתף את הילדים בהחלטה מה הם מעדיפים ואף לאפשר להם לקחת חלק פעיל ולהפוך את ההדבקה והציור על הקירות לפעילות משותפת, כיפית ומהנה.

ברור שיש כמובן דיכוטומיה ברורה של צבעים בין חדרי הבנות לחדרי הבנים. ועדיין, חשוב למצוא ולשלב יחד עם אותם הצבעים המגדריים צבעים נוספים בחדר הילדים ובמיוחד גוונים של ירוק, צהוב וכתום.

איך להתמודד עם נושא האחסון?

צריך להבין שתוך זמן קצר חדר הילדים יהיה מאובזר במשחקים וצעצועים רבים אשר יעשו דרכם לילדים, בין אם בימי ההולדת, מתנות מבני משפחה, שימוש בדמי כיס ועוד. חלק מהצעצועים והמשחקים של הילדים תופסים נפח רב ויש למצוא להם פתרונות אחסון, לבטח אם לילדים שלכם יש קושי להיפרד מהצעצועים והמשחקים הישנים יותר.

כיום ניתן למצוא פתרונות אחסון במספר רב של גדלים, בין אם קופסאות פלסטיק צבעוניות ורחבות, דום מעוצב, מדפים פתוחים, מתלים ואף אחסון מתחת למיטה. ועדיין, יש להתעקש מידי פעם מול הילדים ולראות מה כן ניתן למיין החוצה, בטח אם הילדים מתעקשים להשאיר לצידם צעצועים בהם הם כבר לא עושים כל שימוש.

באיזו תאורה להשתמש?

את חלל חדר הילדים מומלץ לחלק גם כן לתאורה ראשית ומשנית. גוף התאורה הראשי רצוי שיהיה תלוי במרכז החדר, כשתאורה המשנית יכולה לקבל ביטוי מגוון וצבעוני ולהיות חלק ממאפיין מוטיב החדר. גופי התאורה המשניים כוללים את התאורה על שולחן העבודה בחדר, מה שמזמין ומאפשר פעילות של כתיבה וציור וכמובן מקום למנורת לילה קטנה המעניקה לילדים תחושת ביטחון.

אהבתם? - שתפו...