עיצוב מטבח 2020 – מה חדש ומה מתחדש?

חלל העבודה העיקרי בביתנו הוא המטבח. מקום שמאגד סביבו התרחשות רבה שיש בה לאפיין את הבית בריחות וטעמים הנוגעים לרגשות וזיכרונות עמוקים של רבים מאיתנו. על מנת להפוך חלל זה לנוח ונעים לעבודה חשוב להכיר את האלמנטים העיצובים ששנת 2020 מביאה עימה.

ניתן לראות במטבח כמקור ללא מעט טרנדים משתנים. האפשרויות הרבות שיש בעיצוב המטבח, הפך אותו עבור רבים מהלקוחות כחלל הכי משמעותי בכל רחבי הבית.

תדאגו לעצב מטבח שיהיה קודם כל פונקציונאלי

בטרם נרצה להתפנות לעיצוב המטבח על פי טעמנו האישי, ולהסתמך על הטרנדים האחרונים, חשוב לדאוג שעיצובו של המטבח יהיה פונקציונאלי, לבטח למי שיבלה בו באופן יומיומי. השאיפה למטבח פונקציונאלי מהווה לכשעצמו טרנד מוביל ומרכזי בכל הנוגע לעיצוב פנים המטבח ב-2020.

כשאנו מתפנים לעצב מטבח פונקציונאלי יש לתת את הדעת לגובה הארונות, מספר וחלוקת המגירות, כמות שטחי האחסון להם נזדקק, כשכל אלו אמורים להתאים עצמם לחלל המאפשר של המטבח. חלק ממטבח פונקציונאלי כיום מתאפשר הודות לדלתות ומגירות הבנויות על צירים של סגירה ופתיחה שקטה, מה שמאפשר גם להפוך את המטבח לחלל עבודה שקט ונעים הרבה יותר.

קבלו בברכה את הטבע למטבח שלכם

חלל המטבח מאפשר לנו ליהנות ו"לברוח" מהמראה האורבני לקצת טבע וירוק. חלק מעיצוב הפנים במטבח כולל היום שימוש באבנים טבעיות, טבעות של עצים, שימוש בעציצים ואדניות לגידול תבלינים ושימוש בגוונים חמים של אפור ובז' המוכרים לנו מהטבע.

בהינתן תחושת ומראה הטבע למטבח, נשאף כמובן לחלל ששומר על מאפייני ה-Open Space. המראה הפתוח מאפשר לחלל המטבח להתמזג עם הקו העיצובי הפתוח, הממשיך גם לסלון ולפינת האוכל, שהפכה למתווכת ביניהם. על מנת לאפשר מראה ותחושה של מטבח פתוח, חשוב שמעצב הפנים ייתן את הדעת גם בנוגע למיקום וגודל החלונות במטבח ולבטח בכל הנוגע לשימוש בתאורה.

פורמייקה המתחפשת נהדר לעץ

על מנת שנוכל להתבסס על טרנד המטבח שכולל בתוכו מוטיבים של מראה עץ טבעי נצטרך להיפרד מסכומים לא מבוטלים. עם זאת, בכדי לאפשר לרבים המעוניינים לתת ביטוי למוטיב העץ במטבחים קיים תחליף שהוא בהחלט ראוי – מטבחי פורמייקה. מטבחי הפורמייקה כיום נראים זהים ממש לכאלו שעוצבו בעץ. הדבר בא לידי ביטוי לא רק במראה אלא גם בתחזוקה היומיומית של המטבח ואף במגע ובתחושה של הפורמייקה לעומת העץ.

מראה דק ומינימליסטי

המראה הדק והמינימליסטי המאפיין את עולם התקשורת בדמות הסמארטפונים, מחשבי היד והמחשבים הניידים מקבל ביטוי גם כטרנד מוביל ב-2020 בכל הנוגע לעיצוב פנים של המטבח. מעצבי פנים רבים שואפים ליצור מטבח בעל מראה דק ואלגנטי, ולהימנע ממראה מסיבי, כבד ומגושם. מעבר לשימוש בדלתות ומגירות דקות ופחות מסיביות, נהוג אף לעשות שימוש במשטחי גרניט פורצלן בעובי של 12 מ"מ. דקות הרהיטים במטבח מתאפשרת בזכות יכולתן של חברות רבות להעתיק בהצלחה טכנולוגיות המאפשרות ליצור מוצרים חזקים ועמידים למרות עוביים הדק, וזאת כפי שנעשה בהצלחה בטכנולוגיית התעופה.

אהבתם? - שתפו...