5 טיפים לעיצוב חדר תינוקות

הכניסה המרגשת של תינוק למשפחה מביאה עמה אושר ושמחה. בין היתר, עלינו להכין את הקרקע להגעת התינוק וזאת גם באמצעות עיצוב פנים של חדר התינוקות. חדר שיאפשר לתינוק, קודם כל, מרחב נעים ומאפשר.

אין ספק שגם עבור מעצבי הפנים ישנה התרגשות וריגוש כשהם מתפנים לעצב חדר תינוקות, לבטח עבור בני זוג שזה ילדם הראשון. לצד אותה התרגשות נמליץ כאן על מספר טיפים שיש להכיר לגבי עיצוב חדר תינוקות.

בראש ובראשונה – הנוחות שלכם ושל תינוקכם

מבחינת נוחות התינוק, הדבר המשמעותי ביותר נוגע למיקום מיטתו בחדר. ההחלטה על מיקום המיטה צריכה לקחת בחשבון את הרצון בתצפית רחבה כמה שניתן עבור התינוק, דבר שישרה עליו ביטחון. חשוב כמובן למקם את המיטה על פני קיר פנימי של הבית ולא חיצוני, וזאת למול העובדה שהקירות החיצוניים חשופים יותר לקור וחום מבחוץ, וכמובן להימנע מלמקם את המיטה מתחת לחלון.

לגבי נוחות ההורים, יש לקחת בחשבון מהן הפעולות העיקריות שישמשו אותם בחדר התינוקות. מדובר, קודם כל, על בחירת חדר שיהיה נגיש אליהם בחלל הבית ופחות כזה הנחשב מבודד ורחוק. רכישת שידת החתלה בגובה המתאים להם, כשזו תהה רחבה ונוחה, ולדאוג לפינת ישיבה שבה אפשר להאכיל את התינוק בנוחות, בין אם מדובר בהאכלתו מבקבוק או על ידי אימו באמצעות הנקתו.

חדר המאפשר שדרוג ושינוי העיצוב תוך כדי תנועה

התינוקות גדלים בקצב מהיר, מה שיביא אותנו לרצות לעצב חדר תינוקות דינמי שאותו ניתן לשנות ולעצב באופן קל, יעיל ולא יקר. אי לכך, חשוב לבחור ברהיטים שילוו אותנו במשך מספר שנים. כאלו העשויים חומרים עמידים ובעלי עיצוב וצבע סולידי,  אשר יוכלו להשתלב יחד עם כל שינוי עיצובי שיבוא על החדר בכל מספר חודשים.

עיצוב החדר באופן שלא יהפוך למלכודת

לא נרצה להפוך את חדר התינוקות שבנינו ועיצבנו לכזה המהווה סכנה לתינוקות והילדים בו. חשוב כמובן להקפיד ולא לתלות תמונות ומדפים כבדים מעל מיטת התינוק ושידת ההחתלה. אלו יכולים ליפול על התינוק ולגרום לנזק בלתי הפיך. במקום תמונות ניתן לעשות שימוש בתלייה של אביזרים קלי משקל דוגמת מתלי נוצות צבעוניים שנפילתם על מיטת התינוק או שידת ההחתלה לא תפגע בתינוק.

חשוב לדאוג למיטה שלא בנויה באופן שיגרום לכך שחלק מגפיו או ראשו של התינוק יילכדו בו. כאן נדרש מההורים לבדוק האם המיטה אותה הם מעוניינים לרכוש עומדת בתקנים המחמירים הקיימים בישראל. בנוסף, מומלץ להתקין על מיטת ההחתלה דפנות גבוהות אשר ימנעו מהתינוק ברגע של חוסר תשומת לב לצנוח מטה.

דבר נוסף וקריטי הן נקודות החשמל בחדר. יש לדאוג שנקודות אלו לא יהיו נגישות לתינוקות. סקרנותם של התינוקות וזאטוטים קטנים יביאו אותם לשלוח ידיים ואצבעות לפתחי חשמל שיהיו זמינים להם.

מהם גווני הצבעים המומלצים?

חשוב שנבחר בצבעים הרמוניים ונעימים לעין בחדר התינוקות. מעבר להיצמדות של רבים לצבעי התכלת והורוד הקלאסיים, ניתן להתרשם ממספר רחב של גווני פסטל הבהירים שגם הם הפכו רלוונטיים. אלמנטים של ירוק וגווני צבעי העץ ידועים כתורמים להתפתחות פיזית ונפשית בריאה של התינוקות וגם בהן ניתן לעשות שימוש מושכל. מנגד, יש להימנע משימוש בצבעים עזים ומנוגדים. אלו גורמים לגירוי גבוה ויכולים להביא להפרעת מנוחתו של התינוק.

שימוש נכון בתאורה

חשוב לדאוג לכניסה של אור טבעי לחדר ועמו גם אוויר צח ונקי. מקורות האור הנוספים שנספק יהיו תאורת לילה נעימה ועדינה אשר תוכל לתווך לתינוק בנעימות את המעבר מיום ללילה ובהמשך אף לדאוג לתאורה נכונה עבור בילוי ומשחק בחודשים שבהם תהפוך רצפת החדר למשטח משחקים עבור ילדיכם.

אהבתם? - שתפו...