עיצוב חדר שינה 2024 – למה הם כל כך קטנים?

עיצוב פנים של חדר השינה מהווה גם הוא חלל שלגביו נרצה להקדיש מחשבה. במקום בו אנו נחים ונרגעים חשוב כמובן ליצור חלל מזמין. כזה המעניק את התחושה שכאן ניתן להקדיש את הזמן לעצמנו וגופנו.

בטרם נרצה לחשוב על הכיוון העיצובי של חדר השינה והתמזגותו יחד עם שאר חללי הבית יש וחשוב להכיר את הטרנדים החמים של 2024 הנוגעים לו.

מערכות שינה

אחת המגמות הממשיכות איתנו לתוך 2024 היא הרצון במערכת שינה מפנקת ונעימה וזאת תוך שילוב של מספר כריות בצורות וגדלים שונים, שילוב של שמיכות רכות ונעימות ממספר סוגי בדים בעלי טקסטורה שונה על ידי השימוש בצבעים חמים מזמינים. במידה והדבר מתאפשר בחדר השינה שלכם, מומלץ ללכת על מערכות שינה רחבות וגדולות ומתכווננות ובכך ליהנות ממספר מצבי שכיבה.

טרנד נוסף שנשאר איתנו לתוך 2024 הוא השימוש בראשי מיטה רחבים, כשאלו לא הופכים את מערכות השינה ליקרות בצורה יוצאת דופן. ראשי המיטה מעניקים תחושת יוקרה וניתן לצפותן בבד הנחשב "כבד" וכהה ואף בשיבוץ של מראה כפתורי.

איך נתמודד עם חדרי השינה הקטנים?

בדירות רבות בישראל חדרי השינה הם מהחללים היותר קטנים בבית. יש פעמים רבות והחשיבה היא לאפשר חלל אשר יכיל בתוכו בראש ובראשונה מקום למיטה וארון קיר רחב, מה שהביא לכך שחדרי השינה תוכננו להכיל את שני אלו ובהתאם לכך הפכו חדרי השינה לחללים קטנים יותר. מעבר לכך, קיימים גם חדרי שינה רחבים שבהם קיימת תחושת קטנות הנובעת מעצם קיום של מיטה וארון אשר תופסים נפח רחב בחלל.

הטרנד העיצובי לשנת 2024 מעניק מספר פתרונות המאפשרים לנו להתמודד עם אותם חללים קטנים וזאת מבלי לוותר או לגרוע מהעיצוב המודרני של חדר השינה.

אחסון מתחת למיטה: אחד מהפתרונות המרכזיים הוא בניצול החלל הפנוי הקיים מתחת למערכות השינה וזאת באמצעות קופסאות מפלסטיק, עץ או קרטון שגודלן מיועד לאחסון קל ונוח מתחת למיטות. מעבר לכך, ניתן מבעוד מועד לרכוש מערכות שינה המגיעות יחד עם ערכת אחסון תחתונה.

תליית מדפים ושידות צפות: בחדרי שינה רבים נרצה למצוא מקום לאחסון של ספרים, פסלונים ושאר פרטי נוי. הכנסת שולחנות ושידות מסיביות ועמוסות יצרו תחושה חונקת לחלל הקטן. הפתרונות הקלים והעיצוביים יותר מאפשרים תלייה של מדפים ושידות "צפות" (שידות הצמודות לקירות ללא רגליים), אך בטרם נתקין אותם חשוב למיין ולהוציא חלק מהפריטים מחדר השינה.

שימוש במראות: הכנסת מראות לחלל חדר השינה יעניק לנו תחושת מרחב. את המראות ניתן למקם על גבי דלתות ארון הקיר ואף לשלב מראה נוספת על אחת מפאות חדר השינה. בחללים שהדבר מתאפשר ניתן גם לעשות שימוש במראה עומדת.

סידור הרהיטים תוך השארת מרחב ריבועי: האופן שבו נסדר את כלל הרהיטים בחדר ישפיע כמובן על תחושת המרחב בו. הטרנד הקיים הוא ביכולת להביא לכך שסידור כלל הרהיטים בחדר השינה ישאיר לנו מרחב ריבועי בחדר – מרחב אשר יספק לנו כמה צעדים להתהלך בו הלוך ושוב ובכך להעניק תחושה של חלל רחב.

שימוש בדלתות הזזה לארונות: טרנד דלתות ההזזה ממשיך איתנו לתוך 2024 ומעבר לנושא העיצובי, מדובר באקט פרקטי נוסף שיאפשר לחדר השינה יותר מרחב. דלתות ההזזה באות להחליף את ארונות הקיר המסורתיים להם דלתות הנפתחות כלפי חוץ ובכך "נוגסות" בחלל. דלתות ההזזה נשארות כחלק מצילינדר ארונות הקיר, כשעליהן ניתן אף להתקין מראות – שתי ציפורים במכה.

אהבתם? - שתפו...